2011年6月27日星期一

心牆



我們說好
這次要說實話
不要因為害怕而設下心牆

我們談未來
未來未必真的會來
但它使人愉快 充滿希望
我們心滿意足的看著對方微笑的嘴角
就算一切都不會發生
也都會永遠記得那真實的喜悅


很喜歡林俊傑重唱的心牆
編曲相當成熟
雖然只有吉他襯底 但完全不單調
節奏感強烈
清亮的撥弦聲也和豐富的合聲形成舒服的對比

"一個人 眺望碧海和藍天
在心裏面 那抹灰就淡一些
海豚從眼前飛越
我看見了最陽光的笑臉
好時光都該被寶貝 因爲有限

我學著不去擔心得太遠
不計劃太多反而能勇敢冒險
豐富的過每一天快樂的看每一天

Wooh~第一次遇見陰天遮住你側臉
有什麽故事好想了解
我感覺我懂你的特別

你的心有一道牆 但我發現一扇窗
偶爾透出一絲暖暖的微光
就算你有一道牆 我的愛會攀上窗台盛放
打開窗你會看到悲傷融化"
------------------------------------------

I feel understanding more,
and I feel trust.

We made a deal,
that we should go back to that park, on that bench,
do the conversation all over again.
But this time, we all should tell the truth.
We should break the wall that we built because of fear.

We discuss future,
although it might not come true,
it still make people feel hope and glee.
We satisfyingly staring at the smiling on each other face.
It might not come true,
but the true happiness at that moment will always be remembered.

I like this song re-interpreted by JJ.
The arrangement technique is really mature.
Using guitar as the base, it doesn't sound monotonous,
but have a good comparison with the chorus.

沒有留言:

發佈留言