2011年3月27日星期日

你在我心上



這首歌的副歌
讓我三秒落淚

只要想到沒有爸爸媽媽的小孩
就讓我好想好想哭

很像搖籃曲一樣
輕輕柔柔的
但卻讓人起一種憐憫的感覺

想到地震 想到留在人世的人們
想到天人永隔的親子們

讓我很想跟把拔馬麻說
我真的很愛你們喔

在想講話的時候 你們就會在電話的那端
聊一下 笑一下
被罵一下 被安慰一下
知道自己在你們心中 永遠是最重要的
再遠 都覺得自己很幸福 很安全

我真的希望這些愛 也可以分一下
給那些盼望著卻永遠得不到父母愛的小孩

"想哭的時候仰望星光 眼淚就變成珍珠了"

------------------------

I cry when I heard the chorus in this song.

It's like a lullaby.
Gentle and softly touches my heart.

Thinking of the earthquake,
thinking of the people who are left behind in this lonely world.
Thinking of the eternal separate.

Makes me wanna tell my daddy and mommy,
that I really love them.

Whenever I wanna talk,
I know they will always be on that side of the phone.
Chat for a while, laugh for a while,
Being nagged for a while, being comforted for a while.
To know that I'll always be the most important person in their heart,
even if it' s distant, I still feel safe and happy.

I truly hope this love can share to those
who expect love from their parents but never got the chance to experience.

"When you want to cry,
just lift up and stare at the stars,
and your tears will turn into pearls."
--------
倒映著 月牙色 那片海 閃爍著
一陣風 吹亂了 我和你 的期待

幻想過 的未來 你笑得 多燦爛
未來在 哪片海 蔚藍得 像片海

記得勇敢 就算夢走太慢
有我在這裡陪著你 有我永遠寶貝著你

你在我心上 寶貝放心飛吧
我在你身旁 請你不要慌張
小小的手掌 用力握緊夢想
揉揉眼眶 乖乖聽話

你在我心上 寶貝安心睡吧
夢中的船拍打著閃閃浪花
想哭得時候 仰望點點星光
眼淚收進口袋啦

如果你 受委屈 親愛的 別哭泣
如果你 怕孤單 請記得 有我在

記得勇敢 就算我走太快
我還在這裡陪著你 我會緊緊擁抱著你

你在我心上 寶貝放心飛吧
我在你身旁 請你不要慌張
小小的手掌 用力握緊夢想
揉揉眼眶 好好長大

你在我心上 寶貝安心睡吧
夢中的船拍打著閃閃浪花
想哭得時候 仰望點點星光
眼淚變成珍珠啦

想我的時候 對著星空說話
你永遠在我心上

沒有留言:

發佈留言