2011年2月11日星期五

紹萱 煙花三月

 
最近把我的歌給一些新認識的人聽
重新聽我寫的歌
好像重新看一次相簿
很熟悉又有點遙遠

第一首寫夜奔
是因為受到這首歌影響
煙花三月 
詞曲 唱歌合音 編曲錄音
一個名叫紹萱的女生包辦全部

她是我以前吉他老師的朋友
我還跟她本人說過 我覺得她很有才華

沒想到最近google她時
發現她已經過世了
心裡是還滿震驚感嘆的

煙花三月 
主歌很有力 很流暢的接到副歌
編曲很細心 分段也很特別

附上她的歌詞

錢塘夜 揚州的人不睡
載歌載舞到荒年 而你都視而不見

煙花三月的香味 穿越江南的季節
不懂對你的思念 怎幻化獸身人面
對我撻伐而攻堅 宣告危城已淪陷
只因你突然離去了 我的世界

記憶 的線條在退化
年華 老去你的眼光
將我 一笑而忘

*少你陪伴的愛有瘟疫蔓延 為求自保我鎮守心田
孤軍奮戰寂寞更難(難阻擋)
一廂掛念成梅雨散落家園 帶走豐年帶不走想念
想念不可躲 化身幕後的手 讓我不由衷
(我的思念化身幕後的手 讓我不由衷)
(我的思念讓我不由衷)

煙花三月在人間 人間燈火很遙遠
遠方烽火正連天 連成我的思念
思念牽我手中線 繡出前線的畫面
是千軍萬馬浴血 你卻脫罪

今年是我的本命年
唯汝送我一條兔子玉墜避邪ˋ(喔不是送 是借戴一年~)
把拔還幫我去安太歲
我應該會很平安吧














謝謝把拔

------------------
I showed my songs to few friends recently.
When I listened to my works,
it was like browsing through old album,
which is so familiar but distant.

The first song I wrote was inspired by this song.(The song in the video)
It's called "Fireworks of March."
The song was composed, arranged, sang, played by a young girl called 紹萱.( shao xuan)

She's a friend of my guitar teacher.
I even told her that she's such a talented musician.

A couple of days ago,
when I search this song on the internet,
the news of her death came as a shock to me.
Never thought of that she has already past away.

"Fireworks of March"
The verse part is intense, connecting to the chorus part in a smooth way.
The arrangement is attentive.
The segmentation is special.

Above is the lyrics (uh..don't want to translate that.)

This year is my rabbit year.
According to Chinese tradition,
if your zodiac falls in the same animal year,
you should do something to avoid bad fortune.

I got a cute rabbit necklace from my dear friend.
My daddy also went to a temple to pay some money for luck.
The paper he's holding in the picture is a certification.
I think I'll be really peaceful this year. : D
Thank you dad!

1 則留言:

  1. 我也喜歡這首歌,
    跟妳的flight night一樣都有武俠online的感覺耶..

    我相信兔年將是妳至今最幸運的一年,期待各樣好事的發生吧^^
    不過那張祈福卡上怎算出25歲這數字的我很好奇 囧

    回覆刪除