2015年9月14日星期一

快速遊記的快速導覽

趁我忘光光前
決定要來寫一下快速版北歐遊記!
但其實要不是有哥哥照的照片
應該有一半以上已經忘光光了
在瀏覽照片的時候不停的有
“誒對喔, 還有去這個地方!”

快速版的遊記導覽
天數:22天 有點久, 到後面滿想回家的
成員:我+爸爸+媽媽+媽媽=快樂的Hsieh family
天氣:天天不一樣, 從吊嘎到羽絨衣都有
旅行路線:
台北-->法蘭克福-->奧斯陸-->法蘭姆,貝爾根,史塔萬格-->斯德哥爾摩
-->哥本哈根-->我單獨前往巴黎,家人則去比利時布魯賽爾-->紐倫堡, 渥爾茲寶-->法蘭克福-->台北

光說城市好像沒什麼意義
不然畫個地圖吧
不過畫完好像也沒什麼特別意義就是了



















那從下一篇開始我要連續寫幾篇跳躍的遊記
以配合我跳躍的思緒
在開始之前
先聽一下Stacy Kent 的 I wish I could go traveling again
雖然是首心碎的歌
但是有個重點就是
旅行中的不好回憶其實最後都會變成好的回憶
還是時時刻刻的會去思念它



I wish I could go travelling again
It feels like this summer will never end
And I've had such good offers from several of my friends
I wish I could go travelling again

我希望我能再去旅行
感覺這夏天還未結束
有那麼多好友的款待
我希望我能再去旅行


I want to sit in my shades, sipping my latte
Beneath the awning of a famous cafe
Jet-lagged and with our luggage gone astray
I wish I could go travelling again

我希望在知名咖啡店的遮陽棚下啜飲著拿鐵
時差混亂中等待我們走失的行李
我多希望我能再去旅行


I want a waiter to give us a reprimand
In a language neither of us understand
While we argue about the customs of the land
I wish I could go travelling again

我希望店員給我們一頓訓斥
說著我們誰也聽不懂的語言
而我們爭執著當地的文化
我多希望我能再去旅行

I want to sit in traffic anxious about our plane
While your blasé comments drive me half insane
I want to dash for shelter with you through the tropical rain
I wish I could go travelling again

我希們能在擁擠的交通中著急著我們的飛機
而你漠不關心的回答讓我更加抓狂
我希望能在熱帶暴雨中跟你一起找尋避雨的地方
我多希望我能再去旅行

I want to be awakened by a faulty fire alarm
In an overpriced hotel devoid of charm
Then fall asleep again back in your arms
I wish I could go travelling again

我希望能在虛驚一場的警報中被吵醒
在一間價錢過高又沒有特色的旅館裡
然後在你的懷中重新入夢鄉
我多希望我能再去旅行

But how can I ever go travelling again
When I know I'll just keep remembering again
When I know I'll just be gathering again
Reminders to break my heart ?

但是我如何能再去旅行
當我只能不斷的回憶你
不斷的拼湊過去的片段
而一再徒增傷感?


I wish I could go travelling again
It feels like this summer will never end
And I've had such good offers from several of my friends
I wish I could go travelling again.
我希望我能再去旅行
感覺這夏天還未結束
那麼多好友的款待
我希望我能再去旅行

(小綾姐亂亂翻)












沒有留言:

發佈留言